خزعبلات

روزمره های یک زندگی دو نفره

خزعبلات

روزمره های یک زندگی دو نفره

خزعبلات
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مرگ ایرج پزشکزاد

جمعه, ۲۴ دی ۱۴۰۰، ۰۴:۲۸ ب.ظ

دو روز پیش یعنی 22 دی، خبر رسید که ایرج پزشکزاد در 94 سالگی در لس آنجلس درگذشت و شاید مثل اغلب کسانی که نام ایشون رو شنیده بودند، فکرم رفت به سمت سریال "دایی جان ناپلئون" که اقتباسی بود از کتابی به همین نام از ایشون و چقدر این کتاب و سریال درخشان بودند.

بهونه ای که باعث شد از ایشون بنویسم، فقط یه مطلب بود: "چرا بزرگان ما، دانشمندان ما، نخبگان ما باید در تبعید (چه خودخواسته و چه اجباری) و بعد از سالها ممنوع الکاری و ممنوع الچاپی و هزار ممنوع الکوفتی دیگه، از دنیا برن و در خاک غربت مدفون بمونند؟"

چه کسی مرجع صدور چنین چیزهاییه؟ وجاهتش رو از کی میگیره؟ والله این ره که حضرات در مصدر امور کشور ما میرن، ره به ترکستان که چه عرض کنم، به برره است. جامعه ای داریم که وحدتش روز به روز کمتر و تنش ها و فاصله های اجتماعیش روز به روز بیشتر میشه. تاریخ خودش در مورد حضرات مرجع صدور تبعید و ممنوع الکوفت ها خواهد نوشت و قضاوت خواهد کرد، ولی امان از روزی که اجتماع، قضاوت خودش رو به صورت عملی نشون بده.

پ.ن:

مدتها قبل، مستندی از بی بی سی در مورد ایرج پزشکزاد دیدم که عکسی بزرگ از دماوند توی خونه ش بود. انگار برای پزشکزاد، دماوند، رشته پیوندی بود به مادری که سالها ازش دور افتاده. مثل حالتی که دماوند برای دکتر فریدون جنیدی داره که می گفت دماوند مادر منه، من هیچ وقت نمیتونم از مادرم جدا بشم. دیدن این تصویر دماوند در خونه پزشکزاد، قلبمو به درد آورد و هر وقت یاد پزشکزاد بیفتم، اولین چیزی که بعد از دایی جان ناپلئون یادم بیاد، همون تصویر بزرگ دماونده و زنده شدن اون درد. روحش شاد. 

  • . خزعبلات .

نظرات  (۱)

از همون مصادری که ورود ایرانی رو به آمریکا ممنوع کرد!

از همون مصادری که بیماران ایرانی رو تحریم کرده و کلی مریض سرطانی دارن ذره ذره آب میشن!

از همون مصادری که به خودشون حق میدن برای نفت خلیج فارس که از شیر مادر حلال تر ایرانیاس، تصمیم بگیرن!

عقده ای بودن منجر به کور شدنم میشه؟! یا کلا از این حرفا میزنین که بگن وااااای چه روشن فکر؟! :)

دم جمهوری اسلامی گرم که وطن فروشا رو تبعید یا مجبور به مهاجرت میکنه که برن و تو بی کسی بمیرن، تهشم جز دو تا پست فصلی کسی براشون نذاره :)

شجریان و یادته؟! یه خیابون براش پر شد فقط و هنوزم کلیپاش به عنوان جوک در دسترسه که حتی یه شعرشم تشییع کننده هاش حفظ نبودن :)))))

 

طالبان غارنشین تو هشت روز براندازی کرد

خب اگر شمام عرضه دارین براندازی کنین و اگرنه شد 43 سال که فقط رارین تو مجازی عر می زنین :) برای خودتون میگم ابلها! نسل جدید باهوشه، فکر میکنین نمی فهمن از بی عرضگیتونه که به جای براندازی فقط تو مجازی این و حتی یه روز، یه خیابونم پر نکردین دو اا شعار بدید :)))))

براندازی نه برنامه میخواد

نه زمان

این و طالبان دمپایی پوش ثابت کرد

فقط عرضه میخواد که ندارین :))))))

 

 

پاسخ:
سلام. ممنون از نظرتون
من کی گفتم روشنفکرم؟ من کی گفتم که میخوام براندازی کنم که تا تهش رفتید؟ نوشته کوتاه من ادای دین شخص خودم بود به ایرج پزشکزاد.
از شما کسی خواست که قضاوت کنید؟ شما هنوز یاد نگرفتید که کسی رو قضاوت نکنید و متاسفانه از جایی که قضاوت کردید و یک تنه به قاضی رفتید، تفاله های ذهنتون رو بالا آوردید. این ها رو برای کسی بنویسید که به قول شما ادعای روشنفکری و براندازی داره.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی